Rygeostsalat med smag af sommer og solskin

En af de vigtigste ting for mig er at sørge for, at mine børn får nogle sunde og alternative madpakker med i skole. Det kan være svært at finde inspiration til madpakkerne i det lokale supermarked, hvor valget ofte består af skåret pålæg med masser af salt og et hav af tilsætningsstoffer, figenpålæg, fedtholdige og snaskede pålægssalater samt andre mindre lødige produkter.

Jeg laver derfor meget af pålægget selv og varierer det efter årstiden.

...Og hvad er mere oplagt lige nu end en dejlig rygeostsalat med frisk purløg og radiser serveret på et stykke hjemmebagt, groft rugbrød?


Og svært er det ikke: Rør rygeost sammen med mayonnaise, snit radisserne fint og klip en god portion purløg. Vend det hele sammen og smag til. Hvor meget der skal tilsættes, er smag og behag, men en ting er sikkert: Brug en ordentlig fed rygeost uden kommen - og så er det ikke nødvendigt at tilsætte hverken salt eller peber. De fedtreducerede rygeoste smager ikke af noget, så dem går jeg i en stor bue uden om.


Ingredienser:
1 rygeost 10% (Jeg brugte den økologiske fra Løgismose)
10 milde radiser i fine skiver - eller efter smag, da radiser varierer meget i smag og styrke afhængig af voksested og årstid.
1 bdt. purløg.
2 tsk god mayonnaise - Jeg bruger Hellmanns real mayonnaise


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er altid glad for en kommentar